Thursday, September 20, 2007

flash back...

hajat awal-awal masa buat blog nih dulu nak cerita pasal pengalaman mengandung, pengalaman bersalin,nak tempek gambar-gambar family terutamanya aksi puteri kesayanganku...sekarang dah genap pun setahun umur dia...nampak nye kene recall back memory untuk aku coretkan buat kenang-kenangan...al-maklum ler...makin meningkat umur...makin byk pulak memori yang blur...kalu ade tulis kat dalam blog nih...selagi blog nih wujud... boleh gak layan ngelamun kisah-kisah lalu...kesimpulannya...jangan bior blog bersawang lama-lama...nanti memori sendiri pun bersawang gak...tu yg blur jek...lama-lama lupo terus...hik! hik!

mula-mula cerita pasal my hubby laa...cik abg kesayangan aku nih...ialah sempai(senior) tua setahun dari aku masa belajar kat Yamaguchi Daigaku (university)dulu...tapi kami lain-lain kampus...aku kat kampus induk di Yamaguchi-Shi...abg aku plak kat kampus cawangan di Ube-Shi...abg aku nih student tajaan MARA...amik course kikai (mechanical engineering)...aku pulak amik course ouyouseibutsukagaku (applied biochemistry)...kat nihon (jepun) dulu kami tak der la bercouple...as sempai-kohai(senior-junior) jer... lepas balik mesia tahun 2001...dah keje setahun lebih baru start rapat laa...ufuuufuuufuuu!

cerita pasal perjalanan kami nak melangkah ke gerbang perkahwinan plak... keluarga abg aku datang merisik ke rumah abah aku kat Sungai Besi, KL pada 22.1.2005(Sabtu)...lepas tu kami bertunang pada 10.2.2005 (Khamis) bersamaan 1 Muharram 1426H...kami bertunang selama 6 bulan...dan kami selamat diijabkabulkan pada 28.8.2005 (Ahad) selepas solat zohor di Surau Al-Hidayah, Sungai Besi, KL. Majlis kenduri kawin sebelah keluarga aku, diadakan dikampung nenek sebelah abah aku kat Kampung Padang Tenggala, Bota Kanan, Perak pada 4.9.2005 (Ahad). Kenduri sebelah keluarga abg plak buat kat Dewan Belia & Sukan, Seksyen 7, Shah Alam, Selangor pada 11.9.2005 (Ahad).Lepas kawin, kami tinggal di rumah sewa kat Bandar Bukit Tinggi, Klang sampai ler sekarang nih...hehehee!

3 comments:

Naa said...

oh.. gitu ceritanya ya... tahu la aku..

東京美女 said...

nak interfrem jugak...
anie masa hang nikah kat surau tu
eton ada tau...hehehe
jangan lupa bgtau kat nanak cucumu nanti...
:)

ANIE said...

hahhaha!...InsyaAllah...lepas ni nak recall balik saat2 doki-doki tuh...ihik!